Ако сте специалист по SEO маркетинг или търсите начини как вашият бизнес да бъде класиран в Google, важно е да разберете работата на Google Instant търсенето. Google Instant, известен още и като Google autocomplete, е начинът на Google да ускори изживяването на потребителите, когато въвеждат заявки в тяхната търсачка. Въпреки че Google Instant може да направи търсенето по-бързо, предлага и изобилие от възможности, когато става въпрос за генериране на подходящо SEO съдържание, което може да помогне на бизнеса ви да расте и да се класира на високи резултати в търсачката.
Google Instant е функция, въведена в търсачката още през 2021 година. Нейната цел беше да ускори потребителското изживяване, предлагайки прогнози за търсене, въз основа на местоположението на потребителя, глобални и местни актуални теми и историята на потребителските търсения. Накратко, това беше подобрена версия на автоматичното довършване на Google, която беше пусната за първи път в търсачката през 2010 г. Докато автоматичното довършване на Google е синоним на генериране на странни и често неефективни предложения, Google Instant е значително по-интелигентен. Самият Google положи усилия за подобряване на функцията, елиминирайки неефективните прогнози за търсене.
Google Instant работи, като предлага популярни резултати от търсенето на потребителите, въз основа на тяхното местоположение и история на търсенията. Например, потребител във Франция, който въвежда буквата „А“ в Google, може да получи предложение за френската здравноосигурителна услуга Amelie, докато на потребител в САЩ може да бъде предложено „Amazon“. Отново, тези предложения ще зависят от собствената хронология на търсенето на потребителя и текущите набиращи популярност теми.
Google Instant затруднява SEO търговците да използват ключови думи с дълга опашка в своите SEO кампании. Ключовите думи с дълга опашка се отнасят за заявки за търсене, които са дълги 3-5 думи и обикновено са много по-малко конкурентни от кратките ключови думи. Поради тази причина по-лесно се класират. Тъй като Google Instant пренасочва потребителите към общи ключови думи, това може да стане трудно. Въпреки че са по-малко конкурентни, ключовите думи с дълга опашка всъщност са по-лесни за използване. Чрез търсене на конкретни ниши (без да бъдат незабавно пренасочени към обща ключова дума), потребителите са по-склонни да намерят съдържание, подходящо за техните заявки за търсене.
Друга причина, поради която Google Instant остава противоречива, е въздействието му върху PPC и PPI рекламата (плащане на клик/плащане на импресия). Обикновено приходите на Google от реклама се изчисляват от броя на отделните кликвания или показвания на една конкретна реклама. Затова Google бързо промени условията на своята програма за PPC и PPI реклами. Сега, ако Google предложи реклама, когато потребител въвежда своята заявка за търсене без пауза, Google няма да я счита за импресия. Въпреки това, ако потребителят спре и направи пауза, докато пише своята заявка за търсене (вероятно, за да види рекламата), Google счита това за валидно впечатление.
Все пак не всичко е обречено и много SEO експерти използват Google Instant като безплатен инструмент за изследване на ключови думи. Въпреки че все още никой не разбира напълно предсказуемия алгоритъм на Google, незабавната функция все още позволява на потребителите да събират информация, генерирана от Google, и на свой ред да получат ключова представа за популярни ключови думи с дълга опашка, свързани с техните бизнес ниши. Ето само някои от начините, по които Google Instant може да бъде от полза за SEO:
Снимка на EstudioWebDoce от Pixabay
Коментари